Orgelkoncert med Philip Schmidt-Madsen

Torsdag 27. marts 2025, kl. 19:30
Trekroner Kirke, Lysalleen 29, 4000 Roskilde

Den danske organist, Philip Schmidt-Madsen spiller orgelkoncert på Trekroner kirkes fantastiske orgel med dansk og tysk senromantik på programmet. Der bliver blandt andet budt på musik af Bruckner, Rued Langgaard og Max Reger.

Philip Schmidt-Madsen har været organist ved Sct. Matthæus Kirke siden 2012. Philip studerede kirkemusik og orgel hos professor Bine Bryndorf på Det Kgl. Danske Musikkonservatorium. Derefter fulgte to års videregående studier hos Professor Hans Davidsson ved Hochschule für Künste i Bremen.

I juni 2011 vandt Philip 1. pris ved Den Internationale Carl Nielsen Orgelkonkurrence og blev yderligere tildelt Commotio-prisen for bedste fortolkning af Carl Nielsens Commotio. Philip har en stor koncertaktivitet i både Danmark og Europa og han samarbejder jævnligt med en lang række forskellige kor og orkestre i ind- og udland. Han har adskillige gange været solist med orkester og har medvirket i både tv- og radiotransmitterede koncerter og gudstjenester.

Der er gratis adgang

Du vil måske også kunne lide...

CVR nr. 42 11 25 18  - EAN nr. 5798000854895